Popular Posts

Monday, December 26, 2011

opinion about fb

baru nie aku perasan something.
fitnah di sebar dgn meluas di fb.. kdng2 kita boleh lihat pekara nie di sebut dlm Al-quran sebagai dunia akhir zaman.

kdng2 aku rasa mcm setongkol juga..
bila dgr cerita busuk pasal artis atau ahli2 politik di fb, aku pown turut serta melihat dan mencari berita2 tersebut dlm google dan blog2..
dulu kdng2 aku share juga cerita tu kepada kwn2 fb aku yg lain
tapi aku dan stop share benda2 yg mcm tu..
kdng2 nak juga igtkan org lain.. bahaya juga kita meyebarkan fitnah secara xsenga
ja..

aku nie bukan alim pown..
tpi kdng2 tu takut juga pkr pada dosa.
lagi2 bila perilaku kita yg simple mcm like certain link pown mempunyai impact yg besar dlm peyebaran cerita itu!

kdng2 kita kena pkr juga betol xbetol cerita tu... lain cerita!
kalau betol pown jgn di share simpan je la dlm hati

harap2 terus la xlupa benda2 camnie..

btw sedar xsedar kita blogger nie kdng2 banyak juga melabur dosa! harap kita semua jgn la terlalu taksub dlm mencari populirity sampai menambah dosa lak kan?


hmmm... being positive, spreading positve thing is the best way to go. kan?





No comments:

Post a Comment

MAKI2 LA WEI TAK KAN X MARAH KOTTT