Popular Posts

Tuesday, December 6, 2011

hargai



hehe.. ambek ko!!
hari nie pagi2 aku call supllyer aku. bila 2,3 kali check email xde reply,
bila dia angkat dia kata. dia xleh buat job tu sbb dia kena balik kelantan
hujung2 bulan baru boleh :)

then aku call kilang,
call customer, mintak maaf. pujuk mintak tangguh
confrim tarikh baru

hehe.. u know what! (dah gaya chefwan lak kan?)
this little thing la.. yg dulu aku selalu lupa nak buat.. give feedback
comunication

confrim order! make sure samua oke..
mybe aku nie pown agak ye ego lebih.. dan kata aku xpernah salah dlm kerja2 masa aku jaga kedai

tapi kalau pk2 aku lack kot sikap menghargai order yg dtg!
mybe sbb dulu terlalu mudah tuk aku dpt customer
tapi skrang susah ye nak cari org yg nak buat kerja dgn kita..

semua kena betol2.. makesure deliver on time!
kalau ada masalah kena call!
tak boleh giveup that order!
kena merayu mintak tangguh..

:)
benda susah memang senang tuk dihargai
cuba kita tgk udara.
mng xnampak.. mng xrasa.. sebb mudah kita menghirup kedalam badan
kdng2 kita lupa tuk hargai udara yg Allah sedia kan

oleh itu hentikan pembakaran terbuka!
kurangkan pengunaan beg plastik

hahahaha apa cerita lak nie kan? :P bodoh gila

point dia.. kalau kita dpt tanggungjwp kita buat la sebaik2 ye..
susah atau senang lenang kita mendapat tugasan atau pelung tu jgn ambik kira,
hargai pelung yg di beri

sekian terima kasih!

*semua pembaca bediri tepuk tangan, dan mengesat air mata :"P



xbox360

kdng2 aku kagum dgn abg2 pakcik2 makcik yg kerja sapu jalan raya.. kerja dgn penuh ikhlas kemas setiap sampah yg ada. walaupown hakikat takde sapa yg dok monitor kerja diorang
kalau 2,3 jm nanti kotor balik!

mybe tu ikhlas kot, dan nak dpt rezeki Halal kena jujur!


*pembaca menitis air mata sekali lagi!






No comments:

Post a Comment

MAKI2 LA WEI TAK KAN X MARAH KOTTT