Popular Posts

Monday, September 26, 2011

Movie Review dengan marah!!!! : Raya tak jadi


sebenar yer aku dgn abg adik2 aku nak tgk bini2 ku gangster..
malang yer seat yg tinggal cuma belah depan skrin..

aku nie xselalu tgk wyg. tapi aku pernah tgk row depan.. and its suck more that twilght vampire!
sbb aku xnak sakit tengkuk.. kami pown buat keputusan tuk tgk filem raya tak jadi

1st impression aku filem low budjet! with the awsome Johan. and the lagend apek!

filem arahan Prof Madya A. Razak Mohabattin.(mcm salah eja je nama dia)

pandangan aku terhadap filem nie

oke la.. cerita dia ringan sgt.. jalan cerita bodoh2.. suktur cerita pown sgt tungang-langang.
aku paling xpuas hati pada awal movie confict mecanak naik, mcm xde buildup.. mcm lagu x brigade

kesah filem nie bermula bila En,leo, mendapati kurma import dia lambat sampai ke malaysia.. kemudia membuat keputusan tuk mencari jalan menpostpon raya!!

(bodoh kan?)

kesokan hari ye! cik leo, megarahkan pekerjanya Ali dan Abu, tuk mencolek pemegang mohon besar raja-raja. dengan harapan tercolek ye beliau akn memberi ruang kurma nya sampai ke malaysia sebelom raya berlangsung

(bodoh kan?)

aku xkesah sgt pown.. cerita dia bodoh camnie.. sbb aku tau cerita nie memang ringan2.. :))
yg aku begang tu dlm cerita nie en.leo tu boleh dpt idea bodoh dia nie tb2 je!

mcm 1st babak
en.leo tgh cakap dgn peruncit... dan memujuk mereka membeli buah kurma dia yg lewat sampai tu.. kemudia letak telefon.. cakap dgn ali dan abu
kita kena cari cara tuk buat raya xjadi!

TB2 masuk babak no2
dia dpt idea!!!! tuk colek.. org tua tu! sebb dia nampak pic dia kat surat khbar! ayooo camon! la!!! xyah laa rakus sgt build up movie!
xkemas langsung!

aku serius rasa di perbodohkan..!!!
kdng2 aku pelik Prof Madya A. Razak Mohaideen nie dia nie study apa dulu2
aku rasa dia doktor gigi la..

hmm..

kemudia ali dan abu pown colek la org tua tu!
yelah cerita bodoh kan?

diorang masuk ikut pintu depan.. kemudian tutup mulut org tua tu! pastu masuk dlm guni bawak lari lelaju,
yelah cerita bodoh kan?

org kaya dlm cerita bodoh mana ada pengawal keselamatan.. pintu pown memang xberkunci.

kemudiaan lepas colek org tua nie. ali dan abu parking teksi sewa dia kat depan restoran mamak.. kebetulan apek pown dtg masuk parking baik2 kat sebelh kereta diorang

ali dan abu baik punya ,makan, kata ali dia hari nie puasa half day.. abu pown tb2 nak join puasa half day,
apek dtg bungkus nasi tuk johan.tb2 kedai tu kena serbu dgn penguat kuasa!

bertempiaran lari org2..
ali dgn abu xdpt lari kan diri.. kena tangkap

apek yg gabra lari laju2 masuk ke dlm teksi yg salah..
situ la semua benda berlaku!

kelakar la juga cerita nie..
cerita dia bodoh tapi lawak dia kelakar

bagi aku cerita nei lawak sebb johan ada je.. (yelah apek pown ada sumbangan sikit)

ada orang kata raya xjadi nie Prof Madya A. Razak Mohaideen punya comeback! aku rasa prof nasib baik je..! sebb dpt guna johan..

terus terang aku cakap. kalau bukan johan berlakon aku xtgk kott cerita tu!
walaupown cerita nie dah cecah 6juta dan masih growing..
aku xrasa Prof Madya A. Razak Mohaideen berjaya buat comeback.. sbb filem nie teruk gila!!!!

sound effect pown xkena..
sikit2 nak buat sound effect sedih! kemudia potong masuk sound effect happy!
air mata nak keluar pown xsempat

geram la jugaa
serius la.. nasib baik ada johan.. kalau x raya tak jadi! memang betol2 xjadi!
huhuhu...

anyway.. seronokla tgk wyg!..
aku tgk patten filem malaysia skrang semua sam jadi hero, lol laku ye sam hehe.. aku harap johan pown akan turut dpt rezeki yg baik!

aku ye predection camnie

tahun nie bintang popular antara aron aziz atau johan!
tapi mybe aaron aziz menang..

tapi kompem kalau johan keep up.. tahun2 depan dia akan dpt bintang popular haha..
setuju x??


btw! untuk sesei Movie review dgn marah! LOL!!

aku marah

ლ(ಠ益ಠლ) ლ(ಠ益ಠლ)ლ(ಠ益ಠლ)ლ(ಠ益ಠლ)/5!!!!




xbox360
ikut trend filem melayu

dulu hantu.. bf mcm hantu memang laku
skrang komedi bf yg kelakar memang laku!

;) untung la kelakar!






No comments:

Post a Comment

MAKI2 LA WEI TAK KAN X MARAH KOTTT